Araç Kiralama

Araç rezervasyonumu nasıl yapabilirim?

Araç rezervasyonunuzu, Rezervasyon Ara  rezervasyon bölümünden ilgili seçimleri tamamladıktan sonra Visa/Mastercard/Amex kredi kartlarınızı kullanarak yapabilirsiniz. Ayrıca, 44 44 937 (YES) numaralı çağrı merkezimiz ya da ofislerimiz aracılığı ile de rezervasyonunu gerçekleştirebilirsiniz.

Araç rezervasyonumun onaylandığını nasıl anlayabilirim?

enterprise.com.tr üzerinden araba kiralama işlemi gerçekleştirmiş tüm misafirlerimizin kiralama işlemi sırasında belirttikleri e-posta adresine ve cep telefonlarına SMS ile konfirmasyon bilgisi iletilmektedir. Bu nedenle, misafirlerimizin rezervasyon esnasında tüm bilgilerini eksiksiz ve doğru iletmeleri önemlidir.

Rezervasyonumda değişiklik yapmak istiyorum, nasıl yapabilirim?

Onaylı rezervasyonlarınızda, araç grubu değişikliği ya da ek hizmet ekleme gibi işlemler enterprise.com.tr üzerinden yapılamamaktadır. Rezervasyonunda değişiklik yapmak isteyen misafirlerimizin 44 44 937 (YES) numaralı çağrı merkezimize ya da ilgili ofisimize başvurmaları gerekir. Değişiklik kuralları için Enterprise kiralama sözleşmesi dokümanını inceleyebilirsiniz.

En kısa kiralama süresi nedir, saatlik kiralama yapabilir miyim?

En kısa araç kiralama süresi 24 saattir. 1 günden (24 saat) kısa sürecek kiralamalarda günlük kira bedeli alınmaktadır.

Kredi Kartı dışında ödeme seçeneği var mı?

Hayır, Visa/Mastercard kredi kartları dışında ödeme kabul edememekteyiz, banka kartı kabul edilmemektedir. Hiçbir satış kanalımızdan nakit, senet, debit kart ya da sanal kart ile araç rezervasyonu yapılamamaktadır

Kredi kartım yok/kart limitim yetersiz, başka birisine ait kredi kartı ile ödeme yapabilir miyim?

Güvenlik kurallarımız gereği, tüm rezervasyon kanallarımız aracılığıyla yapılan araba kiralama hizmetleri için sürücü bilgileri ile ödeme yapılan kart bilgilerinin eşleşmesi gerekmektedir.

Ofiste ödeme yapabilir miyim?

Eğer rezervasyonunuzu 44 44 937 (YES) numaralı çağrı merkezimiz ya da ofislerimiz aracılığı ile gerçekleştirirseniz ofiste ödeme yapabilirsiniz. Web sitemiz üzerinden yapılan rezervasyonlarda ofiste ödeme seçeneği sunulmamaktadır.Yoğun dönemlerde ofiste ödemeli rezervasyon alınamayabilir. Erken rezervasyon yaptırmanız durumunda rezervasyonunuz daha avantajlı olacaktır.

Ödemeyi taksit ile yapabilir miyim?

Hayır, araç kiralama işlemlerinde taksit uygulamamız bulunmamaktadır.

Kredi kartımda biriken puanlarla araç kiralayabilir miyim?

Kredi kartınızda biriken puanlarla araç kiralama yapılamamaktadır.

Araç kiralarken kredi kartıma konulan provizyon (blokaj, depozito) ne zaman iade edilir?

Provizyon (depozito), kiralamanın sona ermesinin akabinde; varsa ücretli karayolları ve köprü geçişleri, eksik yakıt, günlük km sınırı aşımı ve hasar bedelleri hesaplanarak kalan tutar iade edilir. Bu tutarlar yok ise provizyon ücretinin tamamı iadesi için misafirlerimizin kredi kartının bağlı olduğu bankaya iletilir. Provizyon iadesi, bankalar arası işlemlere bağlı olarak ve resmi tatiller göz önünde bulundurulmak şartıyla 1 ile 10 iş günü içerisinde misafirlerimizin kredi kartına yansıtılmaktadır.

Rezervasyon yaptırdığım aracı nasıl teslim alabilirim?

Misafirlerimizin seçimlerini yapmış oldukları ofislere, anlık olarak rezervasyon bilgileri iletilmektedir. İlgili ofisimize, rezervasyon bilgilerinizle gitmeniz yeterlidir. Yanınızda ehliyetinizi ve kredi kartınızı (üst segment araçlar için 2 adet) bulundurmanızı rica ederiz.

Kira Sözleşmesi yapılırken nelere dikkat etmeliyim?

Araç Kiralama Sözleşmesi'nin geçerli olabilmesi için yanınızda sürücü belgeniz, kimliğiniz ya da geçerli pasaportunuz ve en az provizyon bedeli kadar limiti olan kredi kartınız bulunmalıdır. Ayrıca, ikamet adresiniz ve telefon bilgileriniz sözleşmenize kayıt edilecektir. Üst segment araçlarımızda çift kredi kartı ibraz edilmesi gerekmektedir. Ofisimizden ayrılmadan önce mutlaka kiralama sözleşmenizin bir nüshasını yetkili arkadaşlarımızdan isteyiniz.

Kiraladığım aracı teslim alırken nelere dikkat etmeliyim?

Aracın size teslim edildiğini gösteren teslim tutanağını imzalamadan önce; aracın kilometresini kontrol ediniz, varsa kusur ve hasarlarını yetkili arkadaşımızla birlikte tespit ederek tutanağa doğru geçirildiğinden emin olunuz. Ayrıca, kiraladığınız aracın güvenlik donanımı ve aksesuarları ile ilgili yetkili arkadaşlarımızdan bilgi alabilirsiniz.

Rezervasyonumu nasıl iptal edebilirim?

https://www.enterprise.com.tr/rezervasyon-iptal-formu üzerinden rezervasyon numarınızı, e-posta adresinizi ve iptal sebebinizi girerek rezervasyon iptal talebinizi iletebilirsiniz. Ayrıca, 44 44 937  numaralı çağrı merkezimiz aracılığı ile de rezervasyon iptalinizi gerçekleştirebilirsiniz.

İptal/İade şartlarınız nedir?

Rezervasyon iptal ve iade koşullarımız:

Rezervasyon iptalini gerektiren beklenmeyen durumlar için rezervasyon sırasında “Güvence Paketi” eklemeniz halinde araç alış saatine kadar kesintisiz iade hakkından faydalanabilirsiniz. Rezervasyonunuzda Güven Paketiniz var ise sadece Güvence paket tutarı kesintisi yapılarak kalan tüm tutarlar iade edilir.  Detaylı bilgi için Güvence Paketi linkini https://www.enterprise.com.tr/rezervasyon-ek-hizmetler ziyaret edebilirsiniz.

Rezervasyonunuzda Güvence Paketi yok ise;

Kiralama başlangıç tarihi 1 Haziran-31 Ağustos tarih aralığı dışında kalan rezervasyonlar için

Kiralama başlangıç tarih ve saatinden 24 saat öncesine kadar bildirilen iptallerde ücretsiz iade yapılır, 

Kiralama başlangıç tarih ve saatine 24 saat-1 saat arasında iletilen iptal bildirimlerinde 1 günlük kira bedeli tahsil edilerek geri kalan ücret iade edilir, 

Kiralama başlangıcına 1 saatten az zaman kaldı ise 2 günlük kira bedeli tahsil edilerek kalan ücret iade edilir.

Haber verilmeksizin aracın alınmaması durumunda iade yapılmaz. 

Kiralama başlangıç tarihi 1 Haziran-31 Ağustos tarihleri arasındaki rezervasyonlar için

Kiralama başlangıç tarih ve saatinden 48 saat öncesine kadar bildirilen iptallerde ücretsiz iade yapılır,

Kiralama başlangıç tarih ve saatine 48 saatten az süre kalan iptal bildirimlerinde kira bedelinden 3 günlük kesinti yapılarak kalan tutar iade edilir

 

Haber verilmeksizin aracın alınmaması durumunda iade yapılmaz. 

İptal ettiğim rezervasyonumun iadesi ne zaman kredi kartıma yansır?

Rezervasyonların iadesi, rezervasyon iptalinin akabinde iptal iade şartlarına göre misafirlerimizin kredi kartının bağlı olduğu bankaya iletilir. İptal edilen rezervasyonun iadesi, bankalar arası işlemlere bağlı olarak ve resmi tatiller göz önünde bulundurulmak şartıyla 1 ile 10 iş günü içerisinde misafirlerimizin kredi kartına yansıtılmaktadır.

Güvence Paketi Nedir? Neden Almalıyım?

Rezervasyonunuzun ücret kesintisi olmadan iptal edilmesine olanak sağlar. Ayrıca aracı rezervasyon bitiş tarihinden önce iade ederseniz, yeniden hesaplanan kiralama ücreti sonrasındaki fazla tahsilat tarafınıza iade edilecektir. Rezervasyon sayfasında araç seçimi yaptıktan sonra çıkan ""Ekstra Hizmetler"" bölümünden seçerek rezervasyonunuza ekleyebilirsiniz. Rezervasyonunu gerçekleştirmiş misafirlerimizin Mini Hasar sigortalarından faydalanmak için 44 44 937 (YES) numaralı çağrı merkezimize ya da ofislerimize başvurmaları gerekir.

Bana teslim edilen araç ile benim kiraladığım araç farklı marka ise ne yapabilirim?

Rezervasyonlarınızı marka ve modellere göre değil, araç gruplarına yapmaktayız. enterprise.com.tr ve mobil sitemiz üzerinden rezervasyon yapan müşterilerimize filo imkanlarımız dahilinde araç gösterimi yapmakla beraber marka garantisi verememekteyiz. Misafirlerimizin belirtmiş olduğu alış gününde, istedikleri araç grubunda müsait araç temin edemediğimiz misafirlerimize bir üst grupta müsait olan araç, yaş ve ehliyet yaşı limitlerinizin araç grubu şartlarına uygun olması halinde, fiyat farkı talep edilmeksizin verilmektedir.

Kiraladığım aracı nasıl iade edebilirim?

Rezervasyon aşamasında iade için seçtiğiniz ofise araç ile gitmeniz yeterlidir.

Aracımı belirttiğim iade tarihinden/saatinden daha geç iade edebilir miyim?

Aracın teslimatında gecikme yaşayacak misafirlerimizin, aracı kiralarken iade ofisi olarak belirttiği ofisi bilgilendirmesini rica ederiz. Gecikmenin süresine bağlı olarak, misafirlerimize gecikme bedeli yansıtabilir. Gecikme süresinin 2 saati aştığı durumlarda bir günlük kira bedeli yansıtılır. Gecikme halinde uygulanacak işlemlerin detayı için kiralama sözleşmemizi inceleyebilirsiniz.

Kaza yaptığımda yapmam gerekenler nedir?

Misafirlerimizin 44 44 937 (YES) numaralı hattımızdan yetkili kişilere ulaşarak bilgi vermesi gerekmektedir. Misafirlerimizin duran araca çarpması halinde ya da aracımız park halindeyken üçüncü şahıslar tarafından aracımıza çarpılması halinde; aracın yeri değiştirilmeksizin en yakın polis veya jandarma karakoluna başvurularak kaza, hırsızlık ve alkol tespit raporları alınmalıdır. Çarpışma halinde; sürücü belgesiz motorlu araç kullanılması, sürücüde yaş küçüklüğü olması, sürücüde alkol veya akıl sağlığı şüphesinin olması, kazaya karışan araçlardan birinin kamu kurumlarına ait olması, kamu kurumlarına ait eşyada zarar meydana gelmesi, sadece üçüncü kişilere ait eşyalara zarar gelmesi, kazaya karışan araçlardan birinin trafik sigortasının bulunmaması, kazanın ölüm ya da beden zararı ile sonuçlanması hallerinden en az birisi mevcutsa aracın yeri değiştirilmeksizin en yakın polis veya jandarma karakoluna başvurularak kaza, hırsızlık ve alkol tespit raporları alınmalıdır. Çarpışma halinde yukarıda belirtilen maddelerden hiçbiri oluşmadıysa, misafirlerimizin kazanın oluş biçimine göre Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı tutması gerekmektedir.

Kiraladığım araç arızalandığında yerine araç verilecek mi?

Aracımızın arızalanması durumunda misafirlerimizin 44 44 937 (YES) numaralı hattımızdan yetkili kişilere ulaşarak bilgi vermesi ve yardım temin edilmesi gerekmektedir. Arızalanan aracın yerine yeni araç temin edilecektir.

Kiraladığım araç arızalandığında masraflar tarafıma yansıtılacak mı?

Aracın tamirde geçirdiği günler için masraflar misafirlerimize yansıtılmamaktadır. Ancak misafirlerimizin yürürlükte olan trafik yasa ve mevzuatlarına uymamasından meydana gelecek her türlü zarar, maddi ve manevi kayıplar misafirlerimiz tarafından karşılanır.

Araçlarınızda kış lastiği var mı?

Araçlarımızda standart olarak kış lastiği bulunmamaktadır. Misafirlerimizin talep ettiği tarih aralığı ve araç grubunda kış lastiği bulunan araçlarımızın müsait olması durumunda kış lastikli araç tahsis edilebilir. Kış lastiği temini ücretli bir hizmetimizdir.

Kiraladığım aracın plakasına trafik cezası kesildiğinde ne yapmalıyım?

Araçlarımızın plakasına yazılan trafik cezaları, Enterprise Türkiye olarak tarafımıza tebliğ edilir. Maliye Bakanlığı tarafından tarafımıza tebliğ edilen cezalar misafirlerimizin kiralama sürecinde ibraz ettiği kredi kartından tahsil edilir. Tarafımıza tebliğ edilen cezalar misafirlerimize hizmet bedeli eklenerek yansıtılır. Detaylı bilgi için kiralama sözleşmemizi inceleyebilirsiniz.

Trafik cezası kimlik numarama kesildiğinde ne yapmalıyım?

T.C. kimlik numarasına yazılan cezalar doğrudan misafirlerimiz tarafından ödenmelidir.

Araçlarınızda trafik sigortası, kasko var mı?

Filomuzdaki tüm araçlarımızın trafik sigortası ve kaskosu bulunmaktadır.

Mini Hasar Sigortası nedir? Neden Mini Hasar Sigortası yaptırmalıyım?

Mini Hasar Sigortası, araçta oluşan maddi hasarların misafirlerimizin yazılı beyanı ile polis raporuna gerek kalmaksızın teminat kapsamına alınmasını sağlar. Misafirlerimize Eko, Orta, Premium ve Lux olmak üzere dört çeşit mini hasar sigortası seçeneği sunmaktayız. Eko, Orta, Premium ve Lux Mini Hasar Sigortası, Enterprise?ın belirlediği limitlerin altında kalan hasarları kapsar; Mini Hasar Sigortası?ndan faydalanan misafirlerimize bu limitler dahilinde kalan onarım ücretleri yansıtılmaz. Mini Hasar sigortalarımızı, Rezervasyon sayfasında araç seçimi yaptıktan sonra çıkan ""Ekstra Hizmetler"" bölümünden seçerek rezervasyonunuza ekleyebilirsiniz. Rezervasyonunu gerçekleştirmiş misafirlerimizin Mini Hasar sigortalarından faydalanmak için 44 44 937 (YES) numaralı çağrı merkezimize ya da ofislerimize başvurmaları gerekir. Unutmayın, Mini Hasar Sigortası lastik, cam ve farlarda oluşan hasarları kapsamamaktadır.

İhtiyari Mali Mesuliyet Sigortası nedir? Neden İhtiyari Mali Mesuliyet Sigortası almalıyım?

Zorunlu trafik sigortasına ek olarak, üçüncü şahıslara karşı güvence sağlayan sigorta türüdür. Olası bir kaza sonucunda, Enterprise'ın belirlediği limitler dahilinde üçüncü şahıslara verilen zararlar, İhtiyari Mali Mesuliyet sigortasından faydalanan misafirlerimize yansıtılmaz. İhtiyari Mali Mesuliyet sigortamızı, Araç Seçimi sayfasının altındaki Ekstra Hizmetler başlığından seçerek rezervasyonunuza ekleyebilirsiniz. Rezervasyonunu gerçekleştirmiş misafirlerimizin İhtiyari Mali Mesuliyet sigortasından faydalanmak için 44 44 937 (YES) numaralı çağrı merkezimize ya da ofislerimize başvurmaları gerekir.

Lastik, Cam, Far sigortası nedir? Neden Lastik, Cam, Far sigortası almalıyım?

Filomuzdaki tüm araçlarımızda bulunan standart kaskomuz lastik, cam ve farlara verilen hasarları kapsamamaktadır. Lastik, cam, far sigortasından faydalanan misafirlerimize bu parçalara verilen hasarların zararı yansıtılmaz. Lastik, Cam, Far sigortamızı, Rezervasyon sayfasında araç seçimi yaptıktan sonra çıkan ""Ekstra Hizmetler"" bölümünden seçerek rezervasyonunuza ekleyebilirsiniz. Rezervasyonunu gerçekleştirmiş misafirlerimizin lastik, cam, far sigortasından faydalanmak için 44 44 937 (YES) numaralı çağrı merkezimize ya da ofislerimize başvurmaları gerekir.

Ferdi Kaza Sigortası Nedir? Neden Almalıyım?

Ferdi Kaza Sigortası, başınıza gelmesini istemediğimiz kazalar karşısında siz ve aileniz için maddi güvence oluşturur. Sürücü ve araç içindeki yolcuları sigorta limitleri dahilinde güvence altına alır. Ferdi Kaza sigortamızı, Rezervasyon sayfasında araç seçimi yaptıktan sonra çıkan ""Ekstra Hizmetler"" bölümünden seçerek rezervasyonunuza ekleyebilirsiniz.Rezervasyonunu gerçekleştirmiş misafirlerimizin Ferdi Kaza sigortasından faydalanmak için 44 44 937 (YES) numaralı çağrı merkezimize ya da ofislerimize başvurmaları gerekir.

Araçlarınızda Hızlı Geçiş Sistemi (HGS), Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) var mı?

üm filomuzdaki araçlarımızda HGS bulunmaktadır. Kiralama sürenizin sonunda, HGS kullanım bilginiz ofislerimize ulaşır ve geçiş ücreti kredi kartınızdan tahsil edilir. Geçiş ücreti ile ilgili tahsilat süreci Karayolları Genel Müdürlüğü'ne bağlı olduğu için olağan sürelerden daha geç tahsilat yapılabilmesi mümkündür.HGS olan araçlarımız ile OGS gişelerinden geçiş yaptıysanız; kaçak geçiş yapmış olursunuz. Kaçak geçiş ücreti (diğer trafik ihlallerinde olduğu gibi) ilgili devlet kurumları tarafınca Enterprise'dan tahsil edilir. Kaçak geçiş ücreti (diğer trafik ihlallerinde olduğu gibi), kiralama sürecinde ibraz edilen kredi kartından tahsil edilir.

Araçlarınızda kilometre sınırı var mı?

Günlük ve aylık kiralamalara göre değişen kilometre sınırı uygulamamız bulunmaktadır. Kilometre sınırı uygulamamız hakkında bilgi almak için Enterprise kiralama sözleşmesi detaylarını inceleyebilirsiniz.

Günlük kilometre limitini aştığım durumlarda, nasıl bir uygulamanız var?

Günlük kilometre limitini aşan misafirlerimize, günlük kiralama bedeline ek kilometre aşım bedeli yansıtılabilir. Araçların kat ettiği mesafe miktarı; imalatçı firmalar tarafından araçlara yerleştirilen kilometre saatinin okunması ile belirlenir. Araca konulan kilometre saatinin bozulması halinde, yapılan yolculuğun haritadaki mesafesi üzerinden kilometre ücreti belirlenir.

Kiraladığım aracı farklı biri kullanabilir mi?

Kiralama sözleşmesi, aracı kiralayan kişi ile yapılmaktadır. Sözleşmeye bağlı olarak, aracın tüm sigorta ve güvence şartlarında aracı kiralayan kişinin bilgileri yer almaktadır. Kira sözleşmesinde bilgileri olmayan bir kişinin sürücü olarak maddi ya da manevi hasarlı bir kazanın tarafı olması durumunda; tüm sigorta ve güvenceler geçersiz sayılır, hem aracı kiralayan hem de kazaya karışan kişiler kazadan sorumlu tutulur.

Ek Sürücü Hizmeti nedir?

Ek sürücü hizmeti; aracı kiralayana ek bir sürücünün de sözleşmenin tarafı olmasını, sigorta ve güvencelerde yer almasını sağlamaktadır. Unutmayın, gruplara göre değişen sürücü yaşı ve ehliyet yaşı uygulaması ek sürücü için de geçerlidir. Sürücü yaşı ve ehliyet yaşı uygulamasının detayları için kiralama sözleşmemizi inceleyebilirsiniz. Rezervasyon sayfasında araç seçimi yaptıktan sonra çıkan "Ekstra Hizmetler" bölümünden seçerek rezervasyonunuza ekleyebilirsiniz.Rezervasyonunu gerçekleştirmiş misafirlerimizin Ferdi Kaza sigortasından faydalanmak için 44 44 937 (YES) numaralı çağrı merkezimize ya da ofislerimize başvurmaları gerekir.

Aynı araç grubu için farklı zamanlarda farklı fiyatlarla karşılaşıyorum. Fiyat politikanız nedir?

Fiyatlarımız; pazarın yapısı, hizmet kalitesi, talep ve yoğunluk gibi kriterler göz önünde bulundurularak belirlenmektedir. Unutmayın, erken rezervasyon yaptırmanız durumunda rezervasyonunuz daha avantajlı olacaktır.

Güncel kampanyalarınıza nereden ulaşabilirim?

Enterprise Türkiye olarak düzenlediğimiz kampanyalara enterprise.com.tr ana sayfamızda, üst sekmede bulunan Kampanyalar başlığımızdan ya da enterprise.com.tr/kampanyalar adresinden ulaşabilirsiniz.

İki farklı kampanyanızdan yararlanmak istiyorum ancak sistem izin vermiyor. Ne yapabilirim?

Enterprise Türkiye olarak düzenlediğimiz kampanyalar birleştirilememektedir. Birden fazla kampanyadan yararlanabilme durumunda, misafirlerimizin kendilerine en uygun buldukları kampanyayı seçmelerini tavsiye ederiz.

Kurum adına filo kiralamayı nasıl yapabilirim?

Kurumsal anlaşmalar ve filo kiralama talepleriniz için kurumsal@enterprise.com.tr adresimizden yetkili birimimize talebinizi iletebilirsiniz.

Kiraladığım araçla yurt dışına seyahat edebilir miyim?

Kiraladığınız araç ile yurt dışına çıkmak mümkün değildir.